KAKO ZAČETI IN NADALJEVATI Z BOSONOGIMI ČEVLJI?

Morda pa si najprej odgovorimo še na vprašanje »Zakaj sploh bosonogi čevlji?«

Ker so najbolj spodbudni za ohranitev naravnih funkcij stopal: imajo tanek in fleksibilen podplat ter v sprednjem delu dovolj prostora za prste. 

Kdor želi poiskati tako obutev, ima danes dovolj možnosti, mi pa vas vabimo k nam, v  Proalp, saj je zdravo nošenje obutve za nas zelo pomembno. Iz dolgoletnega preučevanja in testiranja črpamo spoznanja za razvoj in izdelavo obutve Proalp, dragoceno nam je pa tudi to, kar z nami delite vi, uporabniki naše obutve. Marsikje po svetu je tudi v okviru zdravstvene stroke močan tok v smeri minimalistične obutve, ki je seveda vir znanja tudi za nas.

Kakšen je priporočljiv prehod na bosonogo obutev? Na kratko bi rekli: postopnost, opazovanje in potrpežljivost! Ker spotoma odkrivamo, da je to tudi osvobajajoče in poživljajoče, niti ni tako težko vztrajati.

1. ZAČNITE POSTOPNO

Ko obujete bosonoge čevlje, vaše stopalo v njih zavzame drugačno lego kot v običajnih čevljih in seveda se spremeni tudi način hoje. To zahteva drugačno delo od stopal in spodnjega dela telesa, kar pa v začetku lahko spremlja nenavaden občutek, morda celo bolečina in izčrpanost. Verjetno bodo mladi ljudje ta prehod občutili le v pozitivnem smislu; kot bolj svobodno in doživeto hojo. Ker s starostjo narašča vpliv nepravilne obutve, je zato tudi sprememba obutve lahko v zrelih letih manj enostavna.

Dolgotrajno nošenje čevljev s peto (kakršnokoli) skrajša in skrči Ahilovo tetivo, nošenje čevljev brez pet jo bo postopno spet podaljšalo, je pa potrebno potrpljenje in čas za to. Lahko se pojavijo napetosti in bolečine, tako da je res potrebna počasna in potrpežljiva sprememba, splača pa se, saj je rezultat bolj zdravo stopalo in boljša izkušnja hoje.

Začnite ozaveščeno in morda le z eno uro na dan. Opazujte se in stopnjujte, ko opazite, da vaša stopala in prsti postajajo močnejši. Po potrebi vmes naredite premor, saj prilagoditev zahteva svoj čas.

Odličen način, da postopno pridobite kondicijo svojih stopal je, da nosite čevlje z dokaj tankim podplatom (1 – 1,5 cm) in petnim delom čim bolj enako dvignjenim od tal kot prstni del. Spredaj pa naj bodo čevlji širši od tistih, ki ste jih navajeni nositi do sedaj. Tako se bodo v večji meri aktivirale naravne funkcije stopal – za tem pa le poskusite tudi z bosonogimi čevlji.

2. OBUTEV, PRIMERNA ZA PREHOD

Človeški podplat je izjemno občutljiv, zazna površino tal in ustvari mikro prilagoditve med hojo. Po vseživljenjski uporabi čevljev z debelimi podplati, podplati naših stopal nimajo več vseh prirojenih lastnosti in nošenje bosonogim čevljev v začetku morda ni prijetno.

Kako hitro se boste navadili na nošenje bosonogih čevljev, je v veliki meri odvisno od tega, kakšno obutev ste navajeni nositi. Nekateri tipi čevljev so bližje bosonogim kakor drugi, imajo nekaj, ne pa vseh lastnosti bosonoge obutve. Pomembni so trije kriteriji: debelina podplata, prostor za prste in višina pete. Morda ugotovite, da je za vas optimalna obutev, ki ima še nekaj blaženja v podplatih, petni del minimalno dvignjen, spredaj pa so vizualno za vas še »sprejemljivo« široki.

Čevlje, ki imajo lastnosti zdrave obutve, niso pa bosonogi, najdete tudi v naši ponudbi – v programu športno-elegantne obutve.

3. DAJTE SI DOVOLJ ČASA

Zaradi nošenja nepravilne obutve le redko kdo že v mladosti občuti posledice, saj negativen vpliv učinkuje na dolgi rok in tudi pozitivni učinki nošenja zdrave obutve potrebujejo svoj čas, da se stopalo okrepi in prilagodi. Bodite potrpežljivi, opazujte odziv svojega telesa in postopno boste opazili pozitivne spremembe.

4. OPAZUJTE SE

V običajni obutvi večinoma hodimo tako, da ob začetku koraka s peto močno udarimo ob tla, saj  debel podplat z dvignjeno peto omogoča le tak način. Ljudje, ki so navajeni nositi bosonogo obutev, prvi kontakt s tlemi naredijo s celim stopalom ali s sprednjim delom. Gre za veliko razliko v načinu hoje, ki ima mnoge učinke na celotno telo, zgodi pa se naravno (lahko tudi z zamikom) ob nošenju obutve s tankim fleksibilnim  podplatom brez pet. V začetku je priporočljivo, da se ob nošenju bosonoge obutve lahko osredotočite na to, kako in kje hodite in niste v stresu ali preveč zaposleni z drugimi mislimi.

 

5. BODITE TUDI BOSIH NOG

Občasna hoja bosih nog je za zdravje in prehod na bosonogo obutev izredno koristna. Že bosa hoja doma je nekaj vredna. Če imate možnost, pa pojdite bosi po neravni površini v naravi ali pa kar okrog svojega doma. Bosa hoja bo izboljšala kondicijo podplatov in okrepila mišice stopal.

6. IZVAJAJTE VAJE ZA STOPALA IN JIH TUDI MASIRAJTE

Na spletu je veliko vaj za stopala, poiščite take, ki vam ustrezajo. Masaža z naravnimi mazili pa ima tudi dobrodejen vpliv.

7. OBUTEV PO MERI

Morda zaradi deformacij stopal potrebujete prilagojeno obutev, ki jo imamo pri nas vsekakor možnost izdelati.

 

BODITE POTRPEŽLJIVI IN OPAZUJTE ODZIV SVOJEGA TELESA.

PRAVE SPREMEMBE BODO PRIŠLE IN VREDNO JE V VSAKEM ŽIVLJENJSKEM OBDOBJU.

UŽIVAJTE V SVOBODNEJŠI HOJI.